Jdi na obsah Jdi na menu
 


Přístup adidasu k reklamaci a zákazníkovi


Na základě neuznané reklamace společností A3Sport jsem se obrátil prostřednictvím e-mailu na zastoupení společnosti adidas v ČR. Ti mě po několika dnech požadali o poskytnutí čísla mého mobilního telefonu. Poté co jsem jim číslo zaslal, mě kontaktoval pán, který se představil jako pracovník oddělení reklamací, kdy mě sdělil, že byl pověřen managementem, aby celou věc se mnou vyřídil. Následně proběhl několikaminutový hovor, kde pán hovořil o ničem. Jediné co něj z vypadlo, že má před důchodem a doporučení, abych se obrátil na znalce resp. společnost, která se zabývá posuzováním vad obuvi se sídlem ve Zlíně a nechal si zde vypracovat znalecký posudek. Na to jsem mu sdělil, že toto vím i běz něj a tím hovor skončil.

Zajímavé, je že adidas radši písemně ani neodpověděl, aby nebyl žádný doklad o jejich přístupu k reklamaci. Zřejmě s tím mají zkušenosti. Je jim to stejně, ale houby platné, s arogancí a přehlížením neuspějí. Dopis, který jsem jim napsal si můžete přečíst níže.


Vážení pracovníci společnosti Adidas ČR,

 Dne 3.3.2004 jsem v prodejně společnosti A3 Sport v Ústí nad Labem zakoupil 2 ks. páru obuvi zn. Adidas v celkové hodnotě 2.570,-Kč. U prvních bot Adidas Response došlo asi po jednoročním užívání k prasknutí materiálu u špiček boty. Tyto boty jsem dne 3.3.2006 reklamoval. Druhé boty se rozpadly až po záruce, takže tato skutečnost je bezpředmětná.

 

  Zajímavé na celé věci je to jakým způsobem společnost A3 Sport vyřídila mou reklamaci. Odůvodnění reklamace použitím univerzálních formulek typu „jedná se o mechanické poškození, z titulu celkového opotřebení“ na mě skutečně nezapůsobilo. Zákon totiž takovéto slovní spojení vůbec nezná. Paní Janotová z A3 Sport kumulativně spojila zcela dva odlišné pojmy, kterými jsou mechanické poškození a celkové opotřebení a  tím znění zákona zcela překroutila ve svůj prospěch. 

 

 Co však s tím? Shánět znalce, platit za něj? Dohadovat se s obchodníkem zda-li s jeho přibráním vůbec souhlasí. Ztrácet další čas. Tak to ne, boty jsem si nekoupil někde na tržnici ani u obchodníka, který má jeden malý ušmudlaný krámeček. Koupil jsem si boty od společnosti, která již svým jménem a reklamou, kterou si dělá, by mě měla zaručit, že se boty po roce užívání nerozpadnou a obchodník, který má více jak 10 obchodů po celé ČR v případě, že se tak stane, poctivě se postavit k reklamaci a ne zneužívat své pofiderní výklady zákona ve svůj neoprávněný prospěch.  Mě samotnému se takováto špatná zkušenost stala po 20 letech, kdy si kupuji jen značkové sportovní boty, sám vážím 76 kg a například boty zn. Nike, které jsem si koupil před 10-ti lety a které nosím už jen na zahradu či do garáže stále drží.

 

 Bylo by asi nefér, kdybych Vás o tom neinformoval, můžete shlédnout mé nové stránky WWW.kvalitniboty.estranky.cz, kde jsem celou věc uveřejnil a nechávám na každém návštěvníkovi webu, aby si celou věc zhodnotil. Samozřejmě, že podoba stránek ještě není zdaleka konečná i přes mou velkou pracovní vytíženost se této problematice budu dále věnovat a to i s překladem do jiných jazyků, prováděním optimalizací pro vyhledávače atd. Věřím totiž, že pravda alespoň v tomto případě zvítězí.

 

Společnost A3 Sport s.r.o. jsem již nekontaktoval, protože ve svém vyjádření k reklamaci uvedli, že je pro ně takto  vyřízena. 

 

 
S pozdravem

 

  D.P.

 

  Ústí nad Labem